سطح زیر کشت کلزا سه برابر افزایش یافته است

 ارسال به دوستان

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل:
سطح زیر کشت کلزا سه برابر افزایش یافته است

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از افزایش سه برابری کشت کلزا در مزارع شمال استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: سطح زیر کشت کلزا سه برابر افزایش یافته است
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌الله نامور در جریان بازدید از طرح‌های الگویی کشت کلزا در بیله‌سوار اظهار داشت: سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار با افزایش سه برابری به 5 هزار هکتار ارتقا یافته که به نظر می‌رسد وضعیت کشت و داشت بسیار مطلوب و در حد مناسب است.

وی پیش‌بینی کرد: افزون بر 12 هزار تن کلزا با قیمت تضمینی و توافقی از زارعان خریداری شود.

نامور در زمینه خرید گندم نیز تصریح کرد: با هدف جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها شرکت تعاونی روستایی بیله‌سوار، جعفرآباد و بابک آماده خرید گندم کشاورزان هستند تا خدشه‌ای به حرکت خرید و ذخیره‌سازی مناسب وارد نشود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل در مورد تولید 55 هزار تن دانه روغنی در شمال استان خاطرنشان کرد: بیش از 23 هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان 55 هزار تن برداشت محصول را شاهد می‌باشیم که این خود فرآیند مناسبی در تولید و رسیدن به مرحله خودکفایی محصولات تولیدی برگرفته از دانه‌های روغنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز سطح زیر کشت محصول کلزا را در سال گذشته 13 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: امسال این رقم دو برابر شده است و تمام محصول به دست آمده نیز برای استحصال به کارخانه‌های روغن‌کشی استان حمل می‌شود.

عادل عبدایمانی کسب رتبه دوم را در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید دانه‌های روغنی یادآور شد و اضافه کرد: شمال استان از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید محصول کلزا رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

وی بر کشت، داشت و برداشت مکانیزه محصولات متنوع دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت: توسعه و گسترش سطح زیر کشت این محصول نویدبخش آینده خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌های روغن‌کشی در منطقه است.

عبدایمانی با مطلوب و کیفی خواندن تولید و رشد کلزای کاشته شده افزود: زراعت کلزا تناوب خوبی را در زراعت ایجاد کرده و به کنترل بیماری‌ها و همچنین ارزآوری مناسب برای کشورمان کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه نبود کارخانه روغن‌کشی سبب می‌شود تا محصول تولیدی به استان‌های مختلف حمل شود، احداث و راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی در استان را زمینه‌ساز سودآوری و تحول اقتصادی بهتر و کارآفرینی مطلوب‌تر توصیف کرد.

انتهای پیام

برداشت کلزا در روستای فیروزآباد شروع شد.

و در تعاونی روستای فیروزآباد خریداری و پول کلزا نقدا پرداخت میشود .

اخبار  فیروزآباد 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, | 1:27 قبل از ظهر | نویسنده : علیرضا بهزاد بیگدیلو |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اسکندر